Co potřebujete vědět než se vydáte na masáž?

04.05.2022

Slyšíte ze všech stran o výhodách masážní terapie a všech různých typech masáží, ale ještě jste neudělali krok se objednat. Máte tolik otázek.

Jaké jsou výhody masáže? ke komu půjdu? Jaký typ masáže potřebuji? Jak často chodit? Co s sebou ?

Čtěte dál, protože tento článek vám poskytuje komplexní přehled různých typů masážních terapií, ze kterých si můžete vybrat, co můžete očekávat při své první masáži a další důležité podrobnosti, které byste měli vědět.

Nechce se vám číst ? Podcast na toto téma najdete dole na stránce.

Jaký typ masáže je pro vás ten pravý? Zde je bližší pohled na 6 různých typů masážní terapie:

Výběr se může zdát trochu ohromující. Ale každý styl masáže nabízí jedinečné výhody. Vyzkoušejte několik masáží a zjistěte, co je pro vás nejvhodnější, nebo zařaďte do své pravidelné rutiny různé terapie. Já osobně mám ráda při masáži z každé kousek :-)

1. Švédská masáž

Toto je vaše obecná masáž pro dobrý pocit a to, co často dostanete v lázeňském prostředí. Švédská masáž, která uklidňuje nervový systém dlouhými, relaxačními tahy, je skvělá pro snížení stresu.

Švédská masáž je skvělým výchozím místem pro začátečníky v masážní terapii. Váš terapeut může oslovit celé vaše tělo nebo přizpůsobit léčbu konkrétním problémovým oblastem, které máte.

2. Masáž hlubokých tkání

Masáž hlubokých tkání se často používá při chronických problémech a obvykle se intenzivněji zaměřuje na určité oblasti těla. Hlubší, specifická masáž může být intenzivní, ale neměla by být bolestivá. Tato práce je přínosná pro nápravu svalových dysbalancí.

3. Shiatsu

Původně japonská technika, shiatsu se provádí s bosýma nohama. Váš terapeut, který se drží horních tyčí pro podporu a kontrolu tlaku, používá tlak jejich nohou místo rukou.

Skvělé pro podávání širokého, hlubokého tlaku, shiatsu prodlužuje svaly a pomáhá uvolnit vaše nervy, zejména podél páteře. Tuto masáž nenabízím :-)

Zajímají vás i jiné druhy masáží? Brzy zde najdete úvod do thajské masáže + 3 techniky, které můžete vyzkoušet doma

4. Reflexní terapie

Reflexní terapie zaměřená výhradně na chodidla pracuje se specifickými akupresurními body na chodidlech a kotnících. Teorie reflexní terapie říká, že na chodidlech existuje odpovídající bod pro každou oblast vašeho těla.

Bolest hlavy? Pro úlevu si třete místo mezi palcem na noze a druhým prstem.

5. Sportovní masáž

Tento typ masáže se používá před, po a mezi sportovními výkony a je přizpůsobena konkrétnímu sportovci. Sportovní masáž, navržená pro zlepšení výkonu, předcházení zranění a zkrácení doby zotavení, je prospěšná pro jakoukoli fázi tréninku.

6. Myofasciální uvolnění

Od pěnového rolování po Jin jógu existuje mnoho nových terapií, které se zabývají touto pojivovou tkání. Fascie se proplétají okolo každého svalového vlákna. Vytváří také jakýsi plát pokrývající větší části svalové tkáně a orgánů.

Myofasciální masáž je druh masáže, která využívá trvalý tlak k uvolnění míst ve fascii, která se "zasekla". Toto zatuhnutí tkáně může mít za následek omezený rozsah pohybu nebo zakřivení těla.

Nejste si jisti, kde začít s válcováním pěnovým válce? Jak používat pěnový válec k úlevě od bolesti v kříži (Video) Již brzy .... :-)

Co se stane před masáží?

Obraťte se prosím na svého masážního terapeuta jako na terapeuta, nikoli jako maséra. To, co dělají, je skutečně terapie. Respektujte masáž, které se vám dostává, a osobu, která ji poskytuje.

Před masáží poskytněte svému terapeutovi vaši zdravotní anamnézu. Nemusíte zahrnout zánět slepého střeva, který jste měli, když vám bylo 10. Ale uveďte všechny nedávné relevantní zdravotní problémy. Většina terapeutů vás nechá vyplnit podrobný vstupní formulář, který masérovi pomáhá při práci s vámi.

Tělo je fascinující síť vzájemného propojení.

Tělo je fascinující síť vzájemného propojení. Věděli jste, že pevné hamstringy mohou způsobit bolesti hlavy? Nebo že bolest zápěstí může být způsobena staženými rameny? Jde o to, že váš terapeut může být schopen vytvořit některá spojení, o kterých si možná myslíte, že nejsou možná.

Během sezení budete přikryti prostěradlem nebo přikrývkou, která se stáhne pouze na místech kde se právě masíruje. Udělejte to, co je pro vás nejpohodlnější, abyste se mohli uvolnit a užít si masáž. 

Co byste měli očekávat během masáže?

Během masáže nezapomeňte komunikovat se svým terapeutem. Potřebujete větší nebo menší tlak? Je oblast citlivá nebo lechtivá? Zatímco terapeuti jsou trénováni na čtení těla rukama, nejsou čtenáři myšlenek. Otevřená komunikace pomáhá vytvořit důvěryhodný vztah mezi vámi a vaším terapeutem.

A vězte, že po úvodní konverzaci je v pořádku vystoupit a ztišit se. Je to skvělý čas se otočit, dýchat a jen poslouchat své tělo. Mnozí z nás toho v každodenním životě nemají dostatek.

Zhluboka se nadechněte. Síla vašeho dechu je úžasná. Může vás posunout od stresové reakce k relaxační reakci. Netřeba dodávat, že je to velmi prospěšné pro vaši naprostou spokojenost z masáže.

Jak často byste měli chodit na masáže?

Jako masérky se mě často klienti ptají: "Jak často musím chodit?" A na tom samozřejmě záleží.

V rámci vaší masážní rutiny je jednou za měsíc skvělé preventivní ošetření. U více chronických problémů můžete zkusit každý týden nebo dva. Všímejte si, jak dlouho úleva trvá, a alespoň zpočátku si naplánujte, kdy ji potřebujete.

A pamatujte, že těsnost v ramenou nebo spodní části zad se zvyšovala roky. . . nebo dokonce desetiletí. Pravděpodobně bude trvat déle než jedno sezení, než najdete úlevu. Pokud trávíte den shrbený u počítače, bude to trvat než napravíme návyky a svalovou paměť, které jste si časem vytvořili.

S sebou na masážní terapii

Každý masážní terapeut bude mít svůj jedinečný styl. Pokud první pokus nevyjde, nebojte se jít jinam. To, že o nich vaši přátelé mluví jak jsou tam úžasní, ještě neznamená, že se vám to bude taky líbit.

Když najdete správného terapeuta, může to být vztah, který spolu máte roky. Naučí se styly a tlaky, které jsou právě pro vás. A vaše tělo a mysl se naučí rozpouštět jejich doteky.

Pravidelná masážní terapie může být součástí celoživotní rutiny. Udělejte si čas na nalezení správného stylu, terapeuta a frekvence masáží. Vaše tělo i vaše mysl vám poděkují. ,

Tak kdy si zarezervujete svůj první termín? Těším se na Vás :-)