5 věcí, které zlepší vaší praxi jógy

26.04.2022

Představte si to: jste v Downward Facing Dog , ale místo toho, abyste se soustředili na to, jak se v této pozici cítí vaše tělo, skládáte seznam úkolů na příští týden.

Všichni jsme toto udělali na lekci jógy! :-D

A zatímco myšlenky a rozptýlení se na podložce běžně objevují, existují jednoduché způsoby, jak se vyhnout rozptýlení, abyste ze své praxe získali co nejvíce.

Ať už jste ostřílený jogín nebo se teprve učíte pozice, tyto jednoduché pokyny vám ukáží, jak zažít obohacující a účelnější jógovou praxi pokaždé, když vstoupíte na podložku!

Zde je 5 jednoduchých věcí, které můžete udělat hned teď, abyste si obohatili svůj čas na podložce při cvičení jógy:

1. Než začnete cvičit, uzemněte se

Jóga je cvičení pro zklidnění mysli a těla. Spěchání na podložce a při cvičení je v rozporu s klidem, který jóga znamená. Nechte stres za dveřmi a dejte si pár minut, než se třída usadí.

Přeneste své vědomí pryč ze seznamu úkolů a začněte se soustředit pouze na svoji podložku! Vyhrazení několika minut před každým cvičením jógy na usazení zajistí klidnější a naplňující cvičení jógy.

Pokud cvičíte doma, udělejte si pár minut na to, abyste se posadili na podložku, uvědomte si své tělo a dýchejte. Pokud jdete na hodinu, ponechte si dostatek času na to, abyste přišli dříve a ubytovali se na podložce před začátkem hodiny.

Vězte, že pozdní příchod vám přinese pouze napětí po zbytek hodiny :-) a to nechcete!

2. Soustřeďte se na svůj dech

Sanskrtský výraz jóga znamená " spojení". Jóga je vědomá praxe propojení dechu s pohybem. Když se vaše mysl začne toulat, jemně ji vraťte do své jógové praxe tím, že se zaměříte na svůj dech .

Umožněte každému nádechu, aby vás vycentroval ve vaší pozici. Dovolte každému výdechu, aby vás vedl o něco hlouběji do protažení. Setrvání s dechem ztiší vaši mysl, udrží vás v přítomnosti a posílí vaši jógovou praxi.

3. Najděte své Drishti

Drishti je praxe ustálení vašeho pohledu. Kam jdou vaše oči, následuje vaše pozornost. Když se váš pohled začne toulat, začnou bloudit i vaše myšlenky.

Vyzkoušejte těchto 5 jógových technik pro vytvoření skutečně klidné mysli

Když dokážete uklidnit mysl, stanete se plně přítomnými. Nyní jste schopni vědomě nasměrovat své zaměření pohledem, který je přítomný a kontrolovaný během vaší jógové praxe.

Vaše drishti nesmírně pomáhá při vyvážení pozic, ale také vám pomáhá vyhnout se rozptylování, ať už jde o rozhlížení se po místnosti nebo o to, že začnete přemýšlet o životě mimo vaši praxi.

4. Zůstaňte hydratovaní

Stejně jako u každé fyzické námahy je důležité udržovat tělo hydratované. Jak se vaše tělo potí, krev houstne a vaše srdce musí pumpovat rychleji.

Tato řetězová reakce sice zvyšuje imunitní a metabolické funkce, ale zároveň zatěžuje tělo. Pokud nejste správně hydratovaní, utrpí váš výkon. Ujistěte se, že pijte hodně vody před a po tréninku.

5. Nesuďte

Pokud jde o sebevědomí, často můžeme být sami sobě nejhoršími nepřáteli. Stejně jako se naše těla neustále mění, mění se ze dne na den i naše praxe. Jedna noha může být dnes pružnější než na lekci jógy minulý týden, nebo můžeme najít napětí v předklonu, které tam předtím nebylo.

Nejdůležitějším aspektem naší jógové praxe je náš postoj. Když dorazíte s otevřenou myslí a ochotou přijmout své tělo takové, jaké v tuto chvíli je, zaženete veškeré vaše negativní žvatlání.

Zlepšete svou praxi jógy pomocí těchto jednoduchých tipů

Být "dobrý" v józe není o tom, jak jste flexibilní, jaké pokročilé jógové pozice umíte nebo neumíte. Zlepšení vaší praxe není o soutěži - jde o to, abyste ze svého času na podložce vytěžili maximum, abyste mohli vykročit s pocitem klidu, soustředěnosti a zdravé mysli i těla.

Pamatujte si tyto tipy, až budete příště cvičit. Jednoduché věci, jako je soustředění se na svůj dech a drishti, uvolnění myšlenek k posouzení, zda to dělám správně, uzemnění a udržení hydratace, udělají nádhernou cestu pro váš celkový zážitek.

Je něco, co byste do tohoto seznamu přidali? Použijte sekci komentářů níže a sdělte mi některé z věcí, které děláte, abyste ze své jógové praxe vytěžili maximum. Těším se Věra :-*